Retur & Ångerrätt

För privatpersoner tillämpar vi distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Du som Kund står för returporto och ansvarar för skador som kan uppstå under transporten. Vi föreslår att du skickar med ett rekommenderat brev, då du som kund ansvarar för att försändelsen kommer i retur till oss.

När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalas pengarna för ordervärdet (exkl. ev. frakt) senast inom 20 dagar. Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. När du skickar tillbaka produkten är det viktigt att du skickar med ditt ordernr, namn, adress och postnr. Samt skriver att du önskar göra ett återköp.

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via vårt kontaktformulär inom skälig tid.

Returadress:

StjärnaFyrkant Umeå
Förrådsvägen 16 A
901 32 Umeå

Reklamation

Vid alla typer av reklamation skriver du till info@utomhusliv.se innan någon produkt returneras. Reklamationen måste göras senast 10 dagar från det att du mottagit din beställning.

Garanti & anvisningar

Garantier på varan lämnas av tillverkaren. Utomhusliv.se lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.

En vara saknas i min leverans

Även om vi jobbar hårt för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt så kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning.

Jag har fått fel produkt

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att bekräfta att du fått en korrekt levererans. Om information om fel leverans kommer senare än 14 dagar förbehåller sig Utomhusliv.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Utomhusliv.se står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Transportskada

Om kartong är trasig eller öppnad vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.