Välkommen till Utomhusliv.se!

Här hittar du varierande produkter för din fritid där vi fokuserat på kvalitativa och erkända varumärken.

Utomhusliv.se är en e-butik som levereras av Stjärna Fyrkant i Umeå (LTS Telekommunikation AB).

Innehåll

- Rabatter och avtal
- Retur och ångerrätt
- Garanti och anvisningar
- Leverans och frakt

Allmänt

Du måste vara 18 år för att handla hos oss.

Kontakt

info@utomhusliv.se

Support: 090- 12 12 25

Vi svarar normalt på mail inom 24 timmar. Undantaget lördag och söndag.

Svea Ekonomi AB

Vi har ett samarbete med Svea Ekonomi AB och erbjuder fem olika betalsätt.

- Faktura
- Delbetalning
- Kortbetalning
- Direktbetalning via internetbanken
- Swish

Faktura

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor av Utomhusliv.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryss i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor kan du ringa 08-514 931 13 för närmare information.

Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa och Mastercard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Rabatter och avtal

Om du har fått en rabattkod så går det bra att registrera den i kassan. Observera att det inte går att kombinera flera rabattkoder.

Det är enkelt att handla

  1. När du är nöjd med innehållet i din kundvagn klickar du på ”Till kassan”.
  2. När du har slutfört köpet har du möjlighet att välja betalsätt och aviseringssätt. När beställningen är mottagen skickas en orderbekräftelse till angiven e-mailadress.

Om du vill ändra t.ex. leveransadress eller mobilnummer eller har frågor om din order kontakta info@utomhusliv.se.

Kvitto/Orderbekräftelse

När du gjort din beställning får du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse.

Priser och moms

Alla priser anges i svenska kronor (SEK). Mervärdesskatt (moms 25 %) ingår i alla priser. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering.

Retur och ångerrätt

För privatpersoner tillämpar vi distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Du som Kund står för returporto och ansvarar för skador som kan uppstå under transporten. Vi föreslår att du skickar med ett rekommenderat brev, då du som kund ansvarar för att försändelsen kommer i retur till oss.

När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalas pengarna för ordervärdet (exkl. ev. frakt) senast inom 20 dagar. Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. När du skickar tillbaka produkten är det viktigt att du skickar med ditt ordernr, namn, adress och postnr. Samt skriver att du önskar göra ett återköp.

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via vårt kontaktformulär inom skälig tid.

Returadress

StjärnaFyrkant Umeå
Förrådsvägen 16 A
901 32 Umeå

Reklamation

Vid alla typer av reklamation skriver du till info@utomhusliv.se innan någon produkt returneras. Reklamationen måste göras senast 10 dagar från det att du mottagit din beställning.

Garanti och anvisningar

Garantier på varan lämnas av tillverkaren. Utomhusliv.se lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.

Leverans och frakt

Normal leveranstid är ca 3-5 arbetsdagar med reservation för att någon produkt kan vara tillfälligt slut i lager.

Samtliga leveranser sker genom Posten. Du får spårbart kollinummer på din leverans. Observera att Postens liggtid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.

Som kund får du en förhandsavisering via SMS eller ett e-postmeddelande att ditt paket är på väg. Om ditt paket inte kan lämnas i din brevlåda får du ett SMS eller ett e-postmeddelande om vilket serviceställe paketet kan hämtas.

Ej uthämtade paket

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om Utomhusliv.se får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Utomhusliv.se mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet.

För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Utomhusliv.se rätten att debitera dig som kund 300 kronor för vår uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.

Transportskada

Om kartong är trasig eller öppnad vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Försenad leverans

Om vi inte kan skicka din beställning inom 3-5 arbetsdagar så kontaktar vi dig.

Fraktkostnad

Vår standardfrakt är 49 kr inom Sverige och då får du spårbart paketnummer (för mindre leveranser så kommer dessa hem till din brevlåda). Du får alltid fraktfritt på din beställning om ordervärdet överstiger 1 500 kr.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. felaktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning.

Vi vill så klart alltid göra vad vi kan för att du som kund hos oss ska känna dig fullständigt nöjd.